Assalamu Aleykum Werahmatullahi Wabareketuhu

2 Şubat 2011 Çarşamba

MELEKLERE İMAN

MELEKLERE İMAN


1)-Meleklere İmanın Tarifi:


Melekleri n nurdan, Allah’ın emirlerin e uymak üzere yaratıldıklarına, O’na isyan etmedikle rine, emredildi kleri her şeyi kayıtsız şartsız bir şekilde yerine getirdikl erine, Allah’ı gece gündüz, hiç bıkmadan tesbih ettikleri ne, tam ve kesin bir şekilde inanmaktır.
Sayılarını Allah’tan başka hiç kimse bilemez. Allah onlara çeşitli görevler, sorumlulu klar yüklemiştir.
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“Gerçek iyilik; Allah’a, Ahiret Günü’ne, Meleklere inanan kişinin iyiliğidir.” (Bakara Suresi 177. ayet)
Ve şöyle buyurmuştur:
“Peygamber ve müminler, Rabbi tarafından peygam-bere indirilen e iman ettiler. Onların hepside Allah’a, melekleri ne, kitaplarına, resulleri ne (Peygamber lerine), iman ettiler.” (Bakara Suresi 185. ayet).
Meşhur Cibril hadisinde geçtiği üzere efendimiz (sallallah u aleyhi ve sellem) ile Cibril (Cebrail) arasında iman, islam ve ihsan hakkında bir konuşma geçmiş Cibril O’na: ”Bana imandan haber ver” demiş. Oda cevap olarak: “Allah’a, Melekleri ne, Kitaplarına, Peygamber lerine, Ahiret Günü’ne, iyi ve kötü yönleri ile kadere inanmaktır” demiştir.


2)-Meleklere İman Etmenin Hükmü Ve Dindeki Yeri


Meleklere iman, imanın altı şartından ikincisid ir. Kul meleklere iman etmediği sürece imanı kabul olmaz, doğru olmaz. Bütün Müslümanlar meleklere iman etmenin vacipliği hakkında ittifak etmişlerdir. Onların varlığını ya da Allah’ın zikrettiği bir kısmının varlığını inkar eden, Kitap, Sünnet ve müslümanların icmasına muhalefet etmiş olur.
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:


“Kim Allah’ı, melekleri ni, kitaplarını, peygamber le-rini ve Ahiret Günü’nü inkar ederse, muhakkak ki doğru yoldan uzaklaşmış, sapıtmış olur.” (Nisa Suresi 136. Ayet).


3)-Meleklere Nasıl İman Edilir


Meleklere, genel ve tafsilatlı olarak iman edilir.


Birincisi: Genel (mücmel) İman: Varlıklarına, Allah’ın yarattığı canlılardan olduklarına, Allah’ın onları kendisine ibadet etmeleri için yarattığına gerçekten var olduklarına inanmakla, kabul etmekle olur. Onları göremememiz olmadıkları manasına gelmez. Kainatta o kadar küçük Bizim göremediğimiz bir çok mahlukatın var olduğu halde Bizim göremememiz gerçekten var olmadıkları manasına gelmediği gibi. Melekleri de göremememiz var olmadıkları manasına gelmez.
Peygamber efendimiz Cibril’i iki defa gerçek suretinde görmüş, sahabeler de melekleri insan suretinde görmüşlerdir.
İmam Ahmed’in Abdullah bin Mesud’dan rivayet ettiği bir hadiste Abdullah bin Mesud şöyle buyurmuştur:
“Resululla h (sallallah u aleyhi ve sellem) Cibril’i altı yüz kanadının her biri ufuğu örtecek kadar olduğu şekilde, gerçek suretinde görmüştür.”
İmam Müslim’in rivayet ettiği meşhur Cibril hadisinde, Cibril’in bembeyaz elbiseler i ve simsiyah saçı olan, üzerinde yolculuk belirtisi olmayan, sahabeler den kimsenin tanımadığı bir adam görüntüsünde geldiği sabit olmuştur.


İkincisi: Mufassal (tafsilatlı) İman: Onlar (melekler) hak ettikleri, laik oldukları yerlere koyulur. (Haklarında aşırıya gidilmez, dereceler i alçaltılmaz). Onlar Allah’ın emirlerin i tam manası ile yerine getiren kullardır. Allah onları kendisine yaklaştırmış dereceler ini artırmış ve onlara ikram etmiştir. Onların kimileri vahyin elçileridir. Allah’ın onlara verdiği gücün dışında hiçbir şeye güç yetiremez ler. Bununla beraber Allah’ın izni olmaksızın ne kendileri ne ne de başkalarına bir fayda ya da zarar vermezler . Bu sebepten ibadet çeşitlerinden herhangi biri ile onlara ibadet edilemez. Hıristiyanların zannettiği gibi Ruhul Kudus’e (Cebrail’e) ve diğer meleklere rububiyye tle alakalı herhangi bir sıfat verilemez .
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:


“Rahman çocuk edindi dediler. Allah bundan munezzeht ir. Bilakis onlar ikram edilmiş kullardır. Sözleriyle O’nun (Allah’ın sözünün) önüne geçmezler, ve yalnız O’nun emri ile amel ederler:” (Enbiya Suresi 26, 27. ayetler).
Ve şöyle buyurmuştur:


“Allah’a vermiş olduğu emirlerin de isyan etmezler ve kendileri ne emredilen şeyleri kayıtsız şartsız yerine getirirle r.” (Tahrim Suresi 6. ayet).
Meleklere iman hususunda verilen bu bilgileri n, her müslüman kadın ve erkek için öğrenilmesi vaciptir, gereklidi r. Ve bu bilgiler onlar için yeterlidi r. Bu konuda cahillik özür olarak kabul edilemez.


Tafsilatı ile Meleklere İman şu Hususları İçine Alır:
Birinci Olarak: Yaratıldıkları Maddeyi
Yüce Allah melekleri nurdan, aynı cinleri ateşten insanları çamurdan yarattığı gibi yaratmıştır. Melekleri n yaratılışları insanın. Adem’in yaratılışından önce olmuştur. Bir hadiste şöyle gelmiştir:


“Melekler nurdan, cinler dumansız ateşten ve Adem ise size vasf edilmiş şeyden (çamurdan) yaratılmıştır.” (Müslim rivayet etmiştir)


İkinci Olarak: Melekleri n Sayılarını
Melekler sayılmayacak kadar çoklardır. Adetlerin i yalnız Allah bilir. Gök yüzünde dört parmak genişliğindeki her yerde muhakkak bir melek ya secde halinde ya da ayakta hazır bekler vaziyette dir. Öyle ki yedinci semada bulunan Beytul Mamur’a (Kabe hizasında melekleri n ziyaret ettiği kutsal bir ev) her gün yetmiş bin melek girer de sayılarının çokluğundan tekrardan geri sıra onlara gelip de Beytul Mamur’a giremezle r. Kıyamet günü Cehennemi n yetmiş bin tane yularını, yetmiş bin melek tutup sürükleyerek getirirle r.
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“Rabbinin askerleri ni Ondan başka hiç kimse bilemez.” (Müddessir Suresi 31. ayet).
Bir hadiste de Peygamber efendimiz (sallallah u aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur.
“Gökyüzü inledi, inlemek Onun hakkı idi. Çünkü bir ayak genişliğin deki her yerde muhakkak bir melek ya secde ya rüku eder bir haldedir. Beytul Mamur hakkında ise şöyle buyurmuştur:
“O’na (Beytul Mamur’a) her gün yetmişbin melek girerde bir daha O’na geri dönemezler.” (Buhari ve Müslim rivayet etmiştir)
Ve şöyle buyurmuştur:
“O gün Cehennem getirilir ve Onun yetmiş bin yuları vardır. Her bir yularını yetmiş bin melek tutar.” (Müslim rivayet etmiştir.)
Burada melekleri n sayılarının çokluğu, büyüklüğü ortaya çıkar. Cehennemi sürükleyenlerin sayısı dörtmilyon dokuzyüzbin olursa, kalan diğer melekleri n sayısı kim bilir ne kadardır. Onları yaratan, yöneten ve sayılarını bilen Allah bütün eksiklikl erden münezzehtir, beridir.


Üçüncü Olarak: Melekleri n İsimleri
Allah’ın Bize Kur’an’ın da, Peygamber inin ise Sünnet’inde Bize bildirdiği melekleri n isimlerin e iman etmek vaciptir, (farzdır). En büyükleri dört tanedir:
1-Cibril: Cebrail olarakta isimlenir . O kalplerin hayat kaynağı olan vahyi peygamber lere indiren Ruhul Kudüs’tür.
2-Mikail: Mikal olarakta isimlenir . Yeryüzünün hayat kaynağı olan yağmuru Allah’ın istediği yere yağdırmakla görevlidir.
3-İsrafil: İnsan bedenleri nin hayat kaynağı olan dünya hayatının bitip Ahiret hayatının başlangıcını bildiren Sura üflemekle görevlidir.
4-Ölüm Meleği: Azrail olarakta bilinir. İnsanın hayat kaynağı olan Ruhu insandan çekip alarak ölmesini sağlar.


Dördüncü olarak: Melekleri n Sıfatları
Melekler gerçekten var olan, yaratılışlarıyla ve şahsiyetleriyle alakalı sıfatları bulunan varlıklardır.


Melekleri n bazı sıfatları şunlardır:
a-Büyük cisimleri ve azametli bir yaratılışları vardır. Allah onlara göklerde ve yeryüzünde yüklemiş olduğu büyük sorumlulu klarına binaen çok büyük ve güçlü bir şekilde yaratmıştır.
b-Allah onları ikişer, üçer ve dörder kanatlı olmak üzere yaratmıştır. Kanat sayısında Peygamber efendimiz (sallallah u aleyhi ve sellem) Cibril’i gerçek görüntüsünde altıyüz kanadı ile ufuğu kapattığın da gördüğü gibi fazlalık olabilir: Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“Hamd, gökleri ve yeri yoktan var eden, melekleri ikişer üçer, dörder kanatlı elçiler yapan yaratmada dilediği kadar da artıran Allah’a mahsustur .” (Fatır Suresi 7. ayet).
c-Allah onlar ile konuşmuş, onlarda Allah ile Adem’le ve diğer Peygamber lerle konuşmuşlardır. Akıl ve kalp sahipleri dirler.
d- Allah onlara kendi suretleri dışında, beşerden erkek suretleri ne geçebilmeleri özelliği, kudreti vermiştir. Bu müşriklerin melekleri Allah’ın kızları zannetmel erine bir cevaptır. Onların insan şekline nasıl girdikler ini Biz bilmiyoru z. Fakat onlar insan şekline en ince ayrıntıları ile girebilme ktedirler . Öylece insandan ayırt edilmeler i zorlaşır.
e- Melekler ölüm Meleği de dahil olmak üzere toptan kıyamet günü öleceklerdir. Sonradan Allah onlara vermiş olduğu görevleri yerine getirebil meleri için tekrardan diriltece ktir.
f- Melekler Allah’a namaz, tesbih, dua, rüku, secde, korkma, sevme gibi çeşitli ibadetler de bulunurla r.


Melekleri n yaptıkları ibadetler in bazı özellikleri:
1-Yorulmadan, dinlenmed en sürekli bir şekilde ibadet ederler.
2- Yaptıkları ibadetler i sadece Allah için yaparlar.
3- Günahtan ve isyandan masum oldukları için sürekli taatte bulunur, masiyette n de kaçınırlar.
4- Allah’a çokça ibadetler inin yanında tevazu gösterirler.
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“Bıkmadan dinlenmed en gece ve gündüz Allah’ı tesbih ederler”, (Enbiya Suresi 20 ayet).


Beşinci Olarak: Melekleri n Vazifeler i
Melekler Allah’ın kendileri ne verdiği görevleri yerine getirirle r. Onların bazıları şunlardır:
1- Allah'ın arşını (tahtını) taşıyan melekler.
2-Vahyi peygamber lere getirmekl e görevli melek.
3- Cennet ve Cehennemi n bekçileri.
4-Bulutlar, yağmurlar ve bitkilerd en sorumlu melekler.
5- Dağlardan sorumlu melekler.
6- Sura üflemekle görevli melek.
7-Adem oğullarının yaptıklarını yazmakla görevli melekler.
8-Adem oğlunu korumakla görevli melekler. Allah’ın takdiri geldiğinde kulu yalnız bırakırlar ve Allah’ın takdiri gerçekleşir.
9-İnsana hayır dua eden devamlı onunla beraber olan melekler.
10- Rahimdeki nutfeden (insanın ilk evrelerin den olan et parçası) sorumlu melekler. Bunlar ruhun üflenmesi, rızkının, iyimi yoksa kötümü olacağının yazılmasından sorumludu rlar.
11-Ölüm esnasında Adem oğullarının ruhlarını almakla sorumlu melekler.
12- Kabirleri nde insanlara soru sorma, buna binaende nimetler ya da azaplar sunmakla sorumlu melekler.
13- Peygamber efendimiz e (sallallah u aleyhi ve sellem) ümmetinin selamını götürmekle sorumlu melekler.
Bu sebepten dolayı müslüman kişinin Peygamber e selam vermek için (Medine’ye) yolculuğa çıkmasına hiç gerek yoktur. Nerde olursa olsun Peygamber e salat ve selam getirmesi yeterlidi r. Melekler selamını peygamber efendimiz e (sallallah u aleyhi ve sellem) ulaştırırlar. Peygamber imizin mescidine sadece içinde namaz kılmak için yolculuk edilebili r.
Melekleri n daha böyle bir çok vazifeler i vardır. Bu görevleri hakkında şu deliller gelmiştir:
Yüce Allah şöyle buyurmuştur:
“(Allah’ın) arşının (tahtını) taşıyanlar ve çevresinde bulunanla r, Rablerini hamd ve tesbih ederler. Ve iman edenler için mağfiret dilerler.” (Ğafir Suresi 7. ayet).
Ve şöyle buyurmuştur:
“(Ey Muhammed! Onlara) deki: Kim Cebrail’e düşman olursa (bilsin ki) Muhakkak O Allah’ın izni ile Senin kalbine (Kur’an’ı) indirmiştir.” (Bakara Suresi 97. ayet).
Ve şöyle buyurmuştur:
“Zalimler ölüm sekeratında Melekler (onlara) doğru ellerini uzatıp, haydi nefisleri nizi çıkartın dedikleri . . . . andaki hallerini bir görseydin.” (Enam Suresi 93. ayet)


Altıncı Olarak: Melekleri n Adem Oğulları Üzerindeki Hakları
a- Onlara inanmaları iman etmeleri.
b- Onları sevip yüceltmeleri ve faziletle rinden bahsetmel eri.
c- Onlara sövmeyi, Onlarla dalga geçmeyi ve onları aşağılamayı haram görmeleri ve yasaklama ları,
d- Melekleri n hoşlanmadığı şeylerden uzak durmaları gerekir. Çünkü Adem oğluna eza veren her şey onlarada eza verir.


4) Meleklere İman Etmenin Semereler i Ve Sonuçları:
1-Sağlam bir imana kavuşulur.
2-Yaratıcılarının kuvvetine, gücüne ve büyüklüğüne şahit olunur. Çünkü Yaratılanın büyüklüğüne delalet eder.


3-Onların sıfatlarını hallerini ve görevlerini bilmekle müslümanın kalbindek i iman artar.


4-Allah’ın melekleri ni, kullarının Dünya yaşantısında sabitleştirmesi, ayaklarını din üzere yere sağlam basması için kullanmasıyla müslüman kişi güven ve rahatlık hisseder.


5-En güzel bir şekilde yaptıkları ibadetler ve müslümanların bağışlanmaları için ettikleri dualar yüzünden onlara muhabbet ve sevgi duyulur.


6-Kötü ameller ve günahlara karşı bir buğuz meydana gelir.


7-Allah’a kullarına olan alakasından dolayı şükür edilir. Çünkü Allah onları korumaları, amelleri yazmaları ve diğer bütün işleri için melekleri görevlendirmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder